Acaba de publicarse la nueva edición del JCR. Este año hay algunas novedades significativas:

• Con respecto a las ediciones JCR: Hasta ahora, las categorías se habían vinculado con su edición: Science Citation Index Expanded™ (SCIE), Social Science Citation Index™ (SSCI), Arts & Humanities Citation Index™ (AHCI) y Emerging Sources Citation Index (ESCI). En esta nueva edición de JCR se desvincula la edición de la categoría, es decir, ahora hay una única categoría para todas las ediciones.

• Con respecto al Ranking: Cada ranking incluye revistas de todas las ediciones. En años anteriores, las revistas de una categoría solo se clasificaban si estaban en SSCI o SCIE, y las clasificaciones eran separadas. Este año, las revistas de SCIE, SSCI y ESCI forman parte de una estructura de clasificación única.

• Como Clarivate ya había anunciado anteriormente, las 25 categorías de artes y humanidades en AHCI y ESCI no recibirán clasificación, cuartil o percentil.

Para más información, se puede consultar la noticia en el blog de Clarivate

La Facultat de Física i el Servei de Biblioteques i Documentació de la Universitat de València han signat un acord amb IOP (Institute of Physics) que suposa una sèrie d’avantatges per al personal investigador:

• Mantindre l’accés a la col·lecció completa de IOP Science Extra (actualment subscrita)
  • Permetre a tots els autors de la UV publicar en obert en revistes híbrides (55 títols) i Gold OA (21 revistes). L’elegibilitat de l’AT es basa en la data d’acceptació de l’article, tant per a les revistes híbrides com per a les Gold OA.
  • A més, funciona retrospectivament des de l’1/1/2024, i els autors de la UV que ja hagen pagat una APC tindran l’oportunitat de ser reembossats.

L’acord transformatiu amb IOP serà Read & Publish a 3 anys, començant en 2024 i arribant fins a 2026.

Més informació ací

El pròxim 18 de juny des de la Fundació Dialnet s’impartirà un webinar per tal d’explicar les utilitats del Portal de Producció Científica. La formació està pensada específicament per al personal investigador de la UV, per tal que puga traure el màxim profit d’aquesta eina i plantejar els seus dubtes o incidències.

Les dades:

Dia: 18 de juny

Hora: 12:00 h. a 14:00 h.

Accés: https://eu.bbcollab.com/guest/0f0ed9b718bd4abf9be04daa5685fa31 (no requerix inscripció ni registre)

La sessió es gravarà.

En aquesta infografia pots consultar què dipositar en el cas de publicacions anteriors a l’1 de juny de 2011 i on trobar més informació al respecte:

Guia per a la generació d’un CVA ANECA

FECYT publica una guia perquè pugues generar el teu CVA-ANECA des de l’editor de CVN per a l’acreditació de l’accés a Professor@ Titular i Catedrátic@ d’Universitat.

Enllaç

El pròxim 23 d’abril, Dia del llibre i dels drets d’autor, el Servei de Biblioteques, juntament amb el Vicerectorat d’Investigació, han organitzat una conferència sobre el tema. La ponència, amb el títol de “Els drets d’autoria en la Universitat: entre la propietat intel·lectual i la Ciència oberta”, serà a càrrec de Ciro Llueca.
L’acte es celebrarà a l’aula Cajal de la Facultat de Medicina a les 12.30 h, però també es retransmetrà per streaming i quedarà gravada.

Publicats els criteris d’avaluació i requisits mínims per a obtenir l’Acreditació als Cossos Docents Universitaris

ANECA ha publicat els nous criteris d’avaluació dels mèrits i competències requerits per a obtenir l’acreditació als cossos docents universitaris (Professor/a Titular d’Universitat i Catedràtic/a d’Universitat), i els nivells de referència exigibles per a obtenir una avaluació favorable.

Entre les principals novetats

• Es dissenya un nou Procediment i una nova aplicació informàtica que simplifiquen la formalització de sol·licituds.
  • Se sol·licita un CV breu amb contribucions significatives i amb documentació acreditativa mínima.
  • S’estableixen nous criteris d’acreditació, que incorporen els consensos emanats de les més de dues mil propostes rebudes en el tràmit de participació.
  • Es concreten regles especials en matèria d’igualtat, conciliació i discapacitat.
  • Es facilita l’atracció i recuperació de talent i es fomenta l’excel·lència internacional.

Podeu consultar el document en el següent ENLLAÇ.

Document sobre el PROCEDIMENT 2024 (Real Decreto 678/2023, de 18 de julio)

Més informació AÇÍ.

Dins el programa de formació oferit per FECYT, al mes de març s’ofereixen una sèrie de jornades online, gratuïtes i en castellà, sobre la base de dades Scopus.

La formació està oberta a tots els estudiants, investigadors i usuaris de les institucions I+D+I espanyoles amb llicència Scopus, i requereix d’una inscripció prèvia dels participants. Les sessions, d’una hora de durada, tindran lloc de l’11 al 24 de març.

Podeu trobar més informació i l’enllaç per a la inscripció a la web de FECYT.

« Entradas anteriores