S’ha publicat en el DOGV de la Resolució de l’AVAP (Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva) per la qual s’aprova la Convocatòria corresponent a l’any 2022 d’Avaluació per a la contractació de professorat en les universitats valencianes.

La present convocatòria de l’AVAP té per objecte establir el procediment d’avaluació per a l’acreditació de les següents figures de professorat en les universitats valencianes:

• Professora o professor ajudant doctor.
• Professora o professor contractat doctor.
• Professora o professor d’universitat privada.

A partir de les 0.00 del 29 de novembre de 2022 ja es pot accedir a aquesta nova Convocatòria d’AVAP de l’acreditació del professorat corresponent a 2022.

El termini de presentació de sol·licituds serà d’un mes a comptar des de l’endemà de la publicació de la Convocatòria en el DOGV, és a dir serà d’un mes a comptar des del dia 29 de novembre inclusivament, segons el que es preveu en l’article 30 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sobre el còmput de terminis.

Accés a la Convocatòria publicada en el DOGV 

Manual per a els/les sol·licitants

Accés a l’aplicació

Comités d’Avaluació 2022

Més informació en la pàgina web de l’AVAP.

 

 

 

 

Amb motiu de la Setmana de l’Accés Obert organitzada per SPARC i l’Open Access Week Advisory Comittee, i dins del programa d’accions oferit per REBIUN, la Universitat de València ha organitzat una presentació al voltant dels acords transformatius signats per CRUE amb cinc de les grans editorials de revistes científiques.

La xarrada ha estat a càrrec de Didac Margaix, Cap de Gestió de Recursos Electrònics al Servei de Biblioteques i Documentació, i s’ha centrat en els acords transformatius com a motor de canvi en els models de negoci editorial, i com a via per a l’accés obert total a les publicacions científiques.

S’ha fet un recorregut per la gènesi dels acords, i s’ha explicat la situació actual en la UV, amb una part important de les APC de totes les editorials corresponents a 2022 ja exhaurides. Cal recordar que els acords es prolonguen fins 2024.

A més, s’han resolt els dubtes plantejats pels investigadors presents, referents a canvis d’editorial de revistes incloses en els acords, dipòsit dels articles en RODERIC, qué fer si les APC s’han esgotat quan s’accepta un article, etc.

La presentació està disponible al nostre Portal de Suport de la Investigació i al repositori RODERIC.

Recordeu que podéu fer-nos arribar les vostres consultes sobre els acords transformatius a La Biblioteca Respon.

 

El passat 6 d’octubre es va publicar la Resolució de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, per la qual es convoquen, per a l’exercici 2023, subvencions del Programa per a la promoció de la investigació científica, el desenvolupament tecnològic i la innovació en la Comunitat Valenciana.

Als requisits, exigeixen a l’investigador acreditar un Impacte Normalitzat de la producció científica igual o superior a una xifra determinada respecte del valor mitjà mundial, en el període que s’establisca en la corresponent convocatoria.

L’Impacte Normalitzat és un indicador de l’impacte de les publicacions de cada investigador segons les cites rebudes en comparació amb el nombre mitjà de cites de la producció científica mundial en el mateix període i àrea temàtica. Per al seu càlcul has d’utilitzar una de les dos grans bases de dades internacionals, Web of Science o SCOPUS.

Com que hi ha àrees d’investigació que tenen escasa presència en aquestes bases de dades, no hi ha que oblidar que aquest requisit sol ser opcional, i que al seu lloc es pot acreditar tindre reconeguts o avaluats positivament un nombre determinat de trams d’invesitigació (sexennis).

Per al càlcul de l’Impacte Normalitzat pots fer servir la nostra guia , els índex d’impacte i les taules de cites mundials de FECYT. Si tens qualsevol dubte, contacta amb la teua Biblioteca.

ANECA ha fet públic el cronograma de la convocatòria de sexennis de 2022 en el qual es detalla el procediment i la data estimada de cadascuna de les accions.
Està previst que la convocatòria d’avaluació de l’activitat investigadora es faça pública en BOE el mes de desembre per a donar a conéixer amb antelació suficient l’actualització dels criteris específics.


Les sol·licituds podran presentar-se del 16 de gener al 6 de febrer de 2023, a fi de deixar temps suficient per a la preparació de la documentació requerida sense interferir en els dies no lectius de Nadal.


Coincidint amb el període de presentació de sol·licituds, el dia 17 de gener de 2023 es realitzaran, al llarg de tot el dia, sessions explicatives del desenvolupament de les directrius d’aplicació dels criteris específics de cada comité, amb quatre edicions consecutives de #ConversacionesConANECA.


Les resolucions de l’avaluació es comunicaran al personal funcionari del 17 al 30 d’abril de 2023. En el cas de les sol·licituds que afecten el personal laboral, la comunicació als seus Centres es realitzarà del 3 al 12 de maig de 2023.

Aprofitem per a recordar-te que pots sol·licitar a la Biblioteca el teu informe d’indicis de qualitat de les publicacions per tal de facilitar-te la presentació de dades a la convocatòria. Consulta les condicions del servei ací.

Més informació sobre el cronograma de la convocatòria al butlletí «ANECA al día«, nº 52.

A l’eina «ON PUBLICAR: investigadors de Ciències», adreçada als investigadors del àrea, ja es troba disponible la informació corresponent al JCR (Journal Citation Reports) 2021 de les revistes incloses en els acords transformatius subscrits per la Universitat de València.

D’altra banda, s’han actualitzat els quartils i factors d’impacte de les revistes participants en la iniciativa internacional SCOAP3

Un any més, les biblioteques de la Universitat de València ofereixen el servei Suport + Indicis per a sexennis  per tal  d’ajudar els investigadors amb la sol·licitud dels seus sexennis d’investigació, proporcionant-los un informe elaborat per la Biblioteca amb dades objectives sobre l’índex de qualitat de les seues publicacions científiques (mètriques i cites).

El servei està dirigit a tot el PDI de la Universitat de València, independentment del camp CNEAI pel qual es presenta i el termini de recepció de sol·licituds serà des del 3 d’octubre fins al 16 de desembre de 2022.

A la pàgina web de RRHH PDI es poden conéixer les figures de PDI que poden sol·licitar l’avaluació.

Consulta les condiciones del servei Suport + Indicis i sol·licita el teu informe.

I recorda que cal omplir tantes sol·licituds com trams d’investigació vols demanar.

La FECYT ha programat del 3 al 21 d’octubre una formació online sobre la Web of Science. La formació consta de quatre mòduls dividits en 15 sessions d’una hora aproximadament on es tractaran temes com la Web of Scicence, Journal Citation Reports, Essential Science Indicators, EndNote Click, EndNote online o Master Journal List.

Les inscripcions han de fer-se amb un correu institucional i es recomana descarregar-se l’aplicació WebEx per a poder seguir els cursos.

Consulteu el programa i els horaris al següent enllaç:

https://www.recursoscientificos.fecyt.es/sites/default/files/202210_wos_formacion_online_para_fecyt_v6.pdf

Per a qualsevol dubte, dirigir-se a recursoscientificos@fecyt.es

El dimecres 28 de setembre, d’11:00 a 12:00h (hora peninsular), Clarivate organitza un webinar per a explicar totes les novetats sobre el WoS Researcher Profile (antic Publons): la creació de perfils, la seua difusió, etc.

Les instruccions i l’enllaç per a registrar-se al webiner es troben a la pàgina següent:

https://links.uv.es/xEbs70U

La sessió romandrà gravada, i es podrà accedir a la gravació mitjançant l’enllaç:  https://clarivate.libguides.com/europe/spain

L’eina «On publicar» destinada als investigadors de Ciències Socials, s’ofereix ja actualitzada amb la informació corresponent als JCR 2021.

«On publicar» ofereix informació que pot ajudar en el procés de selecció d’una revista: factor d’impacte, quartil i posició dins de la categoria dels JCR. Com a dada principal, indiquem si la revista exigeix o no el pagament de taxes de processament d’article (APC) o si aquest pagament està bonificat pels acords transformatius subscrits per la Universitat de València. També oferim la política d’autoarxiu de la revista extreta de SHERPA/RoMEO.

Com a novetat, enguany incloem la tipologia d’accés obert de la revista (Diamond, Gold, Hybrid, Bronze) i si l’editor exigeix el pagament de taxes d’enviament (submission fees). També hem ampliat les categories dels JCR analitzades, de 24 a 28.

En total, s’han analitzat més de 2500 títols, tots enllaçats al nostre catàleg, la qual cosa permet comprovar que el Servei de Biblioteques i Documentació té en catàleg la pràctica totalitat de les revistes incloses en els JCR.

Qualsevol dubte sobre «On publicar» podeu adreçar-lo a La Biblioteca Respon.

A partir d’ara, els perfils d’investigador creats en Publons estaran accessibles en la Web of Science. Des de la pàgina d’inici de la WoS, tots els perfils romanen visibles i els investigadors poden continuar capturant publicacions i gestionant la seua informació. 

Amb Web of Science Researcher profile, l’investigador pot, des d’un únic lloc, realitzar el seguiment de les seues publicacions i les mètriques de cites, controlar el seu treball com a editor o les seues revisions d’experts per a revistes, conferències i patrocinadors.

Per a més informació, es poden consultar les pàgines faciltades per la WoS:

https://fileshare.clarivate.com/training/wosg/researcher-profiles/#/

http://webofscience.help.clarivate.com/en-us/Content/wos-researcher-profile.html

« Entradas anteriores

© 2022

Tema por Anders NorenArriba ↑

Traduce »