La CRUE  i el CSIC han signat un acord amb Elsevier per a publicar en accés obert articles d’investigadors de les universitats espanyoles i del CSIC que hagen sigut acceptats a partir de l’1 de gener de 2021. A més, en aquest acord, les entitats signants mantenen l’accés als continguts de la plataforma de revistes científiques ScienceDirect de l’editorial neerlandesa.

Amb aquest acord transformatiu, el primer d’aquesta naturalesa a nivell nacional, CRUE compleix amb el compromís assumit per la seua Assemblea General de febrer de 2019 respecte a impulsar la Ciència Oberta mitjançant la publicació en accés obert dels resultats dels treballs realitzats pels investigadors en les universitats.

L’acord amb Elsevier afecta a un total de 58 universitats, inclosa la Universitat de València, i al CSIC, responsables de més del 70% de la producció científica a Espanya. Així, fins al 31 de desembre de 2024, els membres d’aquestes institucions espanyoles podran continuar accedint a la informació de les 1.800 revistes de ScienceDirect i també podran publicar en obert i sense cost addicional durant 2021 un percentatge dels articles proposats.

Des del Servei de Biblioteques i Documentació facilitarem als nostres investigadors tota la informació sobre aquest acord al més aviat possible.

[Comunicat de la CRUE del 25 de març de 2021 disponible ací]