La Comissió negociadora de CRUE per a la Ciència Oberta, de la qual forma parte el vicerector de Investigació de la UV, Carlos Hermenegildo, ha arribat a un acord per tal de negociar amb els quatre grans grups editorials (ACS, Elsevier, Springer/Nature i Wiley), que representen el 42% de la inversió econòmica de les universitats i amb les que finalitzen els contractes el 31 de desembre de 2020. En les negociacions participaran les universitats CRUE, 5 Instituts d’Investigació i el CSIC.

L’objectiu és aconseguir un acord que ens permeta l’accés als continguts i la publicació d’articles en accés obert, sense cap pagament individualitzat (APC). Des de CRUE són conscients que aquest acord serà un pas cap a noves formes de difusió del coneixement generat. Però també que seran negociacions dures i, que en alguns casos, es pot no arribar a acords. Per això es prepararan alternatives en el cas que es cancel·lara l’accés a un determinat editor.

Des del Servei de Biblioteques i Documentació informarem puntualment de la marxa de les negociacions i les alternatives de les què disposaran els nostres investigadors.